Home Emanuel Pavel Credinta cu aditivi
Credinta cu aditivi PDF Print E-mail
Written by Emanuel C. Pavel   
Monday, 27 April 2015 09:13

Este una din cele mai dorite stari si se mentine prin echilibru si atentie. Exprima puterea de continuitate. Sanatatea. Despre ea este vorba. Fie a trupului – cel mai des invocata – , fie a sufletului – cel mai improtanta -, fie aplicata terminologic altor elemente care au legatura directa cu fiinta umana.  In termenii unei alimentatii sanatoase exista o intreaga teorie a evitarii aditivilor alimentari care pot contribui la realizarea unor reactii chimice nefaste pentru organismul uman. Gandind despre aditivi, mi-am dat seama ca si in privinta credintei, aditivii dauneaza. Fie ca ei sunt gemenii unei abordari legaliste, fie ca sunt semintele ademenitoare ale unei abordari liberale.

Credinta cu aditivi este intr-un fel amendata de Isus Christos cand ii avertiza pe ucenici, pe oameni sa se fereasca de “aluatul” fariseilor (Luca 12.1), saducheilor or al lui Irod. Si dupa cum stim (sau ar trebui) Isus Domnul nu vorbea nici de paine si nici de cozonac.

Din manifestarile unei credinte cu “aluat” putem observa cateva detalii pentru noi muritorii secolului 21:

Esti infestat deja la nivelul credintei de astfel de aditivi “spirituali” daca accentuezi performanta religioasa drept moneda de schimb pentru mantuirea sufletului tau. O astfel de credinta este intr-un Dumnezeu distant si rece, o zeitate neinteresata de noi. Asta contrasteaza cu imaginea unui Dumnezeu care se preocupa de restabilirea legaturii cu omul cazut. In opinia unora Dumenzeu e rece pentru ca noi (oamenii) nu suntem performanti, suficienti de buni pentru El. Si atunci ne chinuim sa ne crestem cota, sa capatam valoare pana lui Dumnezeu ii place. Daca privesc doar spre performante nu am cum sa inteleg Harul de care Dumnezeu imi face parte. Dumnezeu nu ma iubeste pentru ca eu ma rog, citesc Biblia, merg la biserica si nu fur. Dumnezeu isi arata rabdarea si ingaduinta fata de mine chiar in vremuri in care eu nu am trait onest si nu am indeplinit aceste lucruri. Inseamna asta ca eu nu trebuie sa fac nimic si ca pot trai oricum? Absolut deloc! Dar orice pot face pentru Dumnezeu, realizez intr-un spirit de multumire fata de El pentru ceea ce mi-a oferit deja si nu intr-o maniera de troc, schimb. Nu in genul “Eu fac ceva bun si tu Doamne treci cu vederea ce face eu …” Daca gandesc doar la o relatie cu Dumnezeu in termeni comerciali, ma izolez singur si nu benficiez de substanta unei apropieri de Dumnezeu.


Cei ce practica o credinta cu aditivi vor dori mereu sa evidentieze in exterior tot felul de fapte pentru a arata altora cum sunt ei acceptati inaintea lui Dumnezeu. Altfel spus, credem ca putem obtine aprobarea lui Dumnezeu printr-o serie de lucruri exterioare precum cod de imbracaminte, exprimarea unor discipline spirituale intr-o maniera vizibila (post si rugaciuni lungi in public) promovarea doar a unui stil de muzica (ca doar una e muzica pe care Dumnezeu o iubeste, nu?) sau sustinerea rigida a unor pozitii doctrinare ce exprima franturi din adevarul lui Dumnezeu.

Practicantii credintei crestine cu aditivi se incred in liturighiile proprii si in accentele denominationale pentru a obtine rezultate pe care doar Duhul lui Dumnezeu le poate da.

O credinta cu aditivi se manifesta printr-o lipsa de bucurie, un mod de manifestare cinic si supercritic. Oriunde adevarata bucurie venita din libertatea in Christos este exprimata acesta devine o situatie exploziva si periculoasa pentru toti cei ce au pierdut sensul simplu al credintei in Isus Christos Domnul.

De aici decurge apoi un caracter mandru si izolationist intelegand ca neprihanirea lor este unica, speciala si nu se pot asocia cu credinciosi care au alte puncte de vedere. Bisericile ce accepta o astfel de credinta devin elitiste si vulnerabile la actiuni sectante. O credinta cu aditivi refuza de obicei o descoperire trepatata a harului lui Dumenzeu si nu incurajeaza schimbarile. Isi aminteste cu placere ce a facut Dumenzeu acum 50 de ani si crede ca acele lucruri trebuiesc repetate intocmai si astazi.

Daca in relatia ta persona si de grup cu Dumenzeu ai sesizat accente prezentate mai sus, inseamna ca esti intr-un anumit grad de o credinta nesanatoasa, toxica, cu aditivi. Opreste-te si analizeaza-ti viata, intentiile, gandurile in fata crucii lui Christos. Da, din nou acolo si cere–I lui Dumnezeu eliberare si pocaieste-te de o astfel de stare. Prin Duhul Sfant, Dumnezeu poate sa reinvioreze credinta ta si sa o faca placuta inimii Sale. Acest proces este insa unul dureros si noi de obicei fugim de durere…

As incheia aducand in fata voastra un episod in Vechiul Testament care ilustreaza schimbarea posibila prin interventia lui Dumnezeu. Dupa ce Elisei l-a privit pe Ilie cand era luat la Cer, a mers in orasul Ierihon unde a infaptuit prima sa minune ca prooroc. In Ierihon era prezenta ceea ce am putea numi astazi o criza a mediului inconjurator. Apa era poluata si nu putea fi consumata, ca urmare a concentratiei mari de fosfor si sulfur ce se scursese dinspre Sodoma si Gomora. Se pot citi detalii in 2 Regi 2.19-22 cum situatia afecta animlele, plantele, tot ce avea viata.

Elisei face un lucru simplu in numele lui Dumenzeu rostind in acelasi timp hotararea divina: “s-a dus la izvorul apelor, si a aruncat sare în el si a zis: „Asa vorbeste Domnul: „Vindec apele cestea; nu va mai veni din ele nici moarte, nici sterpiciune; si apele au fost vindecate pânã în ziua aceasta, dupã cuvântul pe care-l rostise Domnul.” (v.21-22)

In urma proclamatiei sale, toxicitatea a fost indepartata prin Voia lui Dumnezeu. Apa a fost curatita si a dat din nou viata si nu moarte.

Credinta cu aditivi, toxica trebuie sa fie curatata pentru ca aduce o indepartare lenta de la Voia lui Dumnezeu.

Acesta intamplare mentionata in Vechiul Testament ofera o imagine a puterii Evangheliei. Mesajul Cuvantului lui Dumnezeu in spiritul in care Isus l-a spus ne poate vindeca, elibera, scapa din situatiile problematice ale unei credinte contrafacute. Duhul Sfant poate revarsa prospetimea si vigoarea Sa peste vietile noastre de credinta si poate oferi vitalitatea de care este atata nevoie pentru o marturie clara a lucrarii lui Dumnezeu printre oameni.

 

Emanuel C. Pavel

Pastor, Biserica Crestina Romana AGAPE – Vancouver, B.C.

 

Last Updated on Monday, 27 April 2015 09:15
 
Copyright © 2007-2017 Romanian Times. All Rights Reserved!
Please visit romaniantimes.org for the past articles!
 

Revista in format electronic

Editii anterioare

Banners

Polls

Spuneti-va parerea despre acest website